8 Aralık 2014 Pazartesi

OPEL OMEGA (GEMİ GİBİ ARABA)

Bazı arabalar vardır, bir binen başka arabaya zor biner derler. Omega da işte bunlardan biri. 1986 yılında ilk kez üretilen otomobil bir önceki halefi Opel Record' dan sonra oldukça ilgi çekmiş ve 1987 yılında Avrupa' da ''Yılın Otomobili'' ödülünü kazanarak gösterilen ilginin karşılığını almış oldu.

Opel Omega A
1994 yılına kadar üretilen A kasa, otomobillere ilgi duymaya başladığım zamanlarda ailemizde bulunmaktaydı. Dışardan bakınca gemi gibi görünen bu koca oğlan, içerde de oldukça geniş bir yaşama alanı sunmakta. 2.0 litre 115 beygir gücündeki motoru güzel bir homurtuyla otomobili tatmin edici şekilde yürütüyordu. Benim için çok ayrı yeri olan Omega A ailemiz tarafından tabiri caizse eşek gibi kullanılıyordu.

Özellikle 1999 yılında Omega B alındıktan sonra, emektar A kasa daha sert darbelere maruz kalıyordu. Arka koltukların çıkartılıp yük taşınmasında kullanılması işin vahametini özetler sanıyorum. Fakat tüm bu darbelere rağmen oturaklı duruşundan ödün vermedi ve seneler boyu hizmet etti. Daha sonra satıldı ve alan kişi bu ağır abinin bakımlarını yaptırdıktan sonra binmeye devam etti hala da devam ediyor. İşte böyle bir arabaydı Omega A. Elektrik aksamında ufak tefek sorunlar olması(camların ve merkezi kilidin saçmalaması) dışında büyük bir sıkıntı yaşatmadı. 100 km' de 10-11 litre benzin tüketimiyle günümüzde Lpg olmadan binmek pek mümkün değil ne yazık ki.


Gelelim 1994 yılında üretimi başlanan ve 1997 yılında geçirdiği makyaj operasyonuyla 2002 yılına kadar üretilen Omega B kasaya...


Omega B
Omega B makyajlı kasa

 Eski kasasına göre daha yuvarlaştırılmış ve modern çizgilere kavuşan bu kasada Pontiac GTO altyapısı kullanılmıştır.Rakipleri Bmw E39 ve Mercedes E Serisini yakalayan kalitesiyle ben de bu sınıfta iddaalıyım demekteydi. Günümüzde birçok otomobilde olmayan ya da opsiyonel olarak sunulan özellikler Omega B' de standart olarak sunulmaktaydı. Ki çıktığı yıllarda makam aracı olarak tercih edilmiştir.

Performans konusunda da oldukça iddaalı olan otomobil 2.0,2.2,2.5v6,2.6v6, 3.0v6 ve 3.2v6 motorlarla sunulmuştur. En çok tutan versiyonu 2.5v6 motoruyla 170 beyir güç üretebilmekte ve 0dan 100 k/sa hıza yaklaşık 10 saniyede ulaşmaktaydı. Bu ağırlıkta bir araba için mükemmel değerler gerçekten.

Fakat ülkemizde önyargılar ve fiyat politikaları yüzünden görmesi gereken değeri görememiş ve rakiplerinin karşısında pek tutunamamıştır.

Elektronik aksamı ve motoru özen isteyen bir araçtır ve ülkemizde işini bilmeyen ustalar tarafından heder olmuş nice Omega' lar vardır. Bu sebeple bu otomobili almak isteyen kişiler bakımı zor yürütemem gibi bahanelerle muadili modellere yönelmiştir. Günümüzde de bu sebeplerden dolayı ikinci el fiyatları çok düşüktür, çünkü almak isteyen kişiler önyargı ile yaklaşmaktadır. Fakat bu arabadan anlayan usta bulursanız düşünmeden alabilirsiniz. Opel Omega kullanıcılarıyla irtibata geçmek için, Omega Türkiye gurubuna BURADAN ulaşabilir ve detaylı sorularınızı sorabilirsiniz.

Opel her ne kadar şimdiye kadar ürettiğimiz en iyi araba İnsignia dese de sanıyorum ki birçok kişi Omega'nın İnsignia' dan daha iyi olduğu konusunda hemfikirdir. Üstelik İnsignia D sınıfı bir araç iken Omega E sınıfıdır.

Bence bulunduğu fiyat bandındaki otomobilleri düşününce o paralara alınabilcek en iyi arabadır. Tabki temizini bulmak kaydıyla... Şuan aynı özelliklerde sıfır otomobil almak isteyen kişi en az 80 bin gibi bir rakamı gözden çıkarmak zorunda. Bunlar gözönüne alındığında Omega cidden mantıklı bir seçenek oluyor.

 Daha sonraki yazılarımda görüşmek dileğiyle,esen kalın.

1 yorum:

  1. Bu güzel bilgiler bir omega 2.5 alma arifesinde harika oldu teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorumunuzu ekleyin...

Sayfa Başına Dön